W związku z realizacją zadania p.n. „Budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie od skrzyżowania z ul. Grota Roweckiego do skrzyżowania z ul. Beskidzką i z ul. Halszki wraz z budową odcinka linii tramwajowej”, powstaje skatepark betonowy.
Skatepark zostanie wykonany w przestarzałej technologii modułów prefabrykowanych, które są powielane od lat 90., i nie nadążają nad obecnym trendami tego typu obiektów sportowych.
Rozkład urządzeń skateparku pozostawia wiele do życzenia. Ustawienie nie jest zgodne z obowiązującą normą jeżeli chodzi o strefę bezpieczeństwa, którą należy zachować pomiędzy elementami, np. poręcz z rampą. (PN-EN 14974).
Ustawienie elementów skateparku m.in.: poręczy „Skośnej” oraz „Box + Curb for box” przy krawędzi skateparku uniemożliwia nabrania rozpędu i odpowiedniego wykorzystania przeszkody.
Dobranie odpowiednich elementów skateparku oraz ich rozkład to istotna kwestia w projektowaniu oraz budowaniu tego typu obiektów. Niestety w tym przypadku skatepark jest nieprzemyślany, a wręcz niebezpieczny dla dzieci i młodzieży z powodu braku zgodności z obowiązującymi przepisami.
W związku z zaniepokojeniem wywołanym powstawaniem tego typu obiektów, Fundacja Kultury Deskorolki (Skate Culture Foundation) wystosowała oficjalne pismo do PZSW, wraz z prośbą o odniesienie się do wskazanych błędów projektowych.
Oto odpowiedź PZSW:
Follow us
kontakt
Skatenews.pl / 2024 / Do not copy. All rights reserved. / Powered by Extremelab.pl